make-teaching-fun

make-teaching-fun

niedziela, 12 stycznia 2014

Making up a story

Pomysł na niżej opisaną zabawę zaczerpnęłam z książki Games for Languaage Learning, o której wspominałam już we wcześniejszym poście.
Zabawa polega na ćwiczeniu umiejętności pisania w języku angielskim, ale rozwija też kreatywność uczniów i udowadnia, że językiem angielskim, nawet na tym etapie nauki, dzieci potrafią się bawić.

Jeśli w zajęciach uczestniczy dużo dzieci, możemy podzielić uczestników na grupy.
Zwijamy kartkę (najlepiej A4) w harmonijkę.
Pierwsza osoba pisze na górnej części kartki, następnie zawija część wzdłuż krawędzi i przekazuje kolejnej osobie. Kolejna osoba nie widzi,co napisała poprzednia itd.
Schemat tekstu może być następujący:

(time)
(place)
X (male's character name) met...
Y (female character's name)
He said...
She said...
The cosequence was...
and...

Każda linijka tekstu oznacza kolejną cześć harmonijki kartki papieru. Dopiero gdy cały tekst jest zapisany, rozkładamy harmonijkę i czytamy. Naturalnie między tym, co powiedzieli X i Y, a konsekwencjami wynikającymi z ich rozmowy, nie ma zbyt wiele logiki, ale o to właśnie chodzi ;)

W zaproponowanym wyżej schemacie ćwiczymy znajomość czasu przeszłego, ale schemat można dowolnie zmieniać, zgodnie z zagadnieniami, które aktualnie omawiamy na zajęciach.

My body

Jeśli planujecie zajęcia dotyczące powtórzenia (lub wprowadzenia) nazw części ciała, to polecam tę zabawę. Polega ona na tym, iż na dużej płachcie papieru dzieci odrysowują kształt ciała kolegi/koleżanki.

My body 


Następnie każdy z uczestników zajęć otrzymuje, wypisaną wcześniej przez nauczyciela na małej karteczce, nazwę części ciała. Musi ją przykleić w odpowiednim miejscu na papierze.
Dużo śmiechu, a wiadomo że w takiej atmosferze wiadomości same wchodzą do głowy ;)
A oto efekt:

sobota, 4 stycznia 2014

Wanted

Zabawę, którą zaproponuję dzisiaj zaczerpnęłam z książki Games for Language Learning Wright, Betteridge&Buckby.

Służy utrwaleniu zwrotów związanych z opisem wyglądu osób.

Uczniowie są podzieleni na grupy.
Na kartce A3 nauczyciel przed lekcją rysuje twarz (może być cała sylwetka) rzekomego przestępcy poszukiwanego przez policję. Na górze kartki pisze WANTED.
A. Wright, D. Betteridge, M. Buckby Games for Language Learning

Następnie powoli odczytuje opis wyglądu postaci, która znajduje się na kartce (nie pokazuje rysunku uczniom). Np. He has got a small head. His head is the shape of a pear. His right ear is as big as a plate. His left ear is small and like a cup. itd., w zależności od tego, jakie zwroty chcemy utrwalić.
Zadaniem grup jest stworzenie portretu osoby poszukiwanej. Wygrywa zespół, który najwierniej przedstawi tę osobę.
Oczywiście, przed werdyktem eksponujemy wszystkie portrety, co zawsze wywołuje falę śmiechu.

Możemy poprosić, by grupy opisały narysowane przez siebie osoby. Dzięki czemu ćwiczymy nie tylko umiejętność rozumienia ze słuchu, znajomość zwrotów i wyrażeń, ale również umiejętność mówienia.

Modification
Zabawa doskonale sprawdzi się również podczas utrwalania wyrażeń związanych z  opisem przedmiotu, krajobrazu.

środa, 1 stycznia 2014

London

No proszę, wchodzę do sklepu z indyjską biżuterią i cóż widzę?
Promocję z brytyjskimi gadżetami! ;)
Kto by się spodziewał...


Kubek - jedyne 4 zł! :)