make-teaching-fun

make-teaching-fun

piątek, 7 lutego 2014

Trip to London

Oto mój najnowszy nabytek.
Po feriach planuję przeprowadzić szkolny konkurs z języka angielskiego, więc nagrody będą jak znalazł ;)



W zestawie jest piórnik, linijka, gumka, ołówek i ostrzynka.
Wszystko za okazyjną cenę! :))

Konferencja metodyczna +/-

Witajcie!
Niedawno byłam na konferencji metodycznej zorganizowanej przez wydawnictwo PEARSON. Nie będę się rozpisywać na ten temat, szczegółowy i subiektywny opis znajdziecie tutaj. Podam tylko kilka ogólnych spostrzeżeń.

Na "+"zasługuje/ą:
1) zdecydowanie materiały konferencyjne - torba i teczka przydadzą się każdemu dźwigającemu kilogramy książek do pracy;
2) angielszczyzna prowadzącego - choćby dlatego warto się wybrać na konferencję;
3) poczucie humoru prowadzącego - ale to już standard na konferencjach metodycznych wszystkich wydawnictw;
4) krótkie przypomnienie najważniejszych zagadnień związanych ze sprawdzianem szóstoklasisty.

"-" przyznałabym za:
1) niewnoszące nic do mojej obecnej wiedzy wykłady, np. krótka charakterystyka dziecka w wieku wczesnoszkolnym, zabawa kartami obrazkowymi itp.;
2) brak szatni - konferencja została zorganizowana w kinie, sala wypełniona była uczestnikami, całą konferencję przesiedziałam z torebką, materiałami konferencyjnymi i kurtką na kolanach, a na dodatek musiałam wypełnić ankietę, którą należało wymienić na kolejne materiały konferencyjne;
3) zadania dla uczestników konferencji typu: zamiast śpiewać - krzyczcie, narysuj kuchnię/łazienkę itd. - czynności zajmujące sporo czasu, które nie przyczyniły się do poszerzenia mojej wiedzy w żadnych zakresie, zwyczajnie - strata czasu.

W lutym ukaże się repetytoriom szóstoklasisty tegoż wydawnictwa, a MACMILLAN już wydał swoje repetytorium. Czyli machina finansowa nakręcona przez wydawnictwa, a przede wszystkim przez ministerstwo, znowu ruszy...

poniedziałek, 3 lutego 2014

Alphabet Adventure

Myślę, że każdy/a z Was boryka się z tym samym problemem, jeśli chodzi o naukę alfabetu w młodszych klasach - dzieci potrafią wyśpiewać (dosłownie :) ) alfabet, ale z przeliterowaniem swojego imienia mają już problem. 
Oto kilka pomysłów na to, by poprzez zabawę stwarzać okazje do alfabetycznego doskonalenia.

1. Bob, The Train z Kids TV


2. BINGO z Super Simple Songs - może służyć jako warm-up przed samodzielnym literowaniem przez dzieci imion, nazw przedmiotów.



4. Olympic Games z ESL Themes


5. Pick up your card! 
Każdy uczeń ma przydzieloną jedną literę alfabetu (w mniejszych grupach - kilka liter). Dzieci piszą tę literę na kartce A4, ozdabiają ją. Wspólnie mówimy alfabet, uczniowie podnoszą swoje litery. Następnie śpiewamy lub słuchamy alfabetu, uczniowie znowu podnoszą swoje kartki w odpowiednim momencie. Uczniowie mogą "ustawiać się" w wyrazy i literować je.

Może znacie ciekawe gry/zabawy wspomagające zapamiętanie alfabetu?










sobota, 1 lutego 2014

Fly away little butterfly, czyli o...kolorach


Jeśli szukacie sposobu na utrwalenie znajomości nazw kolorów, polecam tę piosenkę.

KidsTV123

Natychmiast zapada dzieciom w pamięć. Macie pewność, że  nazwy kolorów będą nieustępliwie krążyć w ich głowach :)

Gdy te kolory zostaną opanowane do perfekcji, można wzbogacić wiedzę o kolory BLUE, BLACK, BROWN i WHITE.

KidsTV123

Polecam zapoznanie się ze wszystkimi zasobami KidsTV123. Naprawdę warto!

W internecie znajdziecie mnóstwo materiałów na rozwinięcie tematu, ja wykorzystałam m.in. tę kolorowankę
Dzieci kolorowały zgodnie z moją instrukcją. Wyzwaniem były motyle wielokolorowe ;)