Pomysł na niżej opisaną zabawę zaczerpnęłam z książki Games for Languaage Learning, o której wspominałam już we wcześniejszym poście.
Zabawa polega na ćwiczeniu umiejętności pisania w języku angielskim, ale rozwija też kreatywność uczniów i udowadnia, że językiem angielskim, nawet na tym etapie nauki, dzieci potrafią się bawić.
Jeśli w zajęciach uczestniczy dużo dzieci, możemy podzielić uczestników na grupy.
Zwijamy kartkę (najlepiej A4) w harmonijkę.
Pierwsza osoba pisze na górnej części kartki, następnie zawija część wzdłuż krawędzi i przekazuje kolejnej osobie. Kolejna osoba nie widzi,co napisała poprzednia itd.
Schemat tekstu może być następujący:
(time)
(place)
X (male's character name) met...
Y (female character's name)
He said...
She said...
The cosequence was...
and...
Każda linijka tekstu oznacza kolejną cześć harmonijki kartki papieru. Dopiero gdy cały tekst jest zapisany, rozkładamy harmonijkę i czytamy. Naturalnie między tym, co powiedzieli X i Y, a konsekwencjami wynikającymi z ich rozmowy, nie ma zbyt wiele logiki, ale o to właśnie chodzi ;)
W zaproponowanym wyżej schemacie ćwiczymy znajomość czasu przeszłego, ale schemat można dowolnie zmieniać, zgodnie z zagadnieniami, które aktualnie omawiamy na zajęciach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz